«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

«شیطان وجود ندارد» هاماگوچی، بهترین فیلم جشنواره لندن ۲۰۲۳ شد

  • کد خبر: ۱۸۹۱۱۲
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
«شیطان وجود ندارد» هاماگوچی، بهترین فیلم جشنواره لندن ۲۰۲۳ شد
«شیطان وجود ندارد» ساخته ریوسوکی هاماگوچی برنده بهترین فیلم جشنواره فیلم لندن شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شب پیش در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم لندن ۲۰۲۳، فیلم «شیطان وجود ندارد» ساخته ریوسوکی هاماگوچی به عنوان بهترین فیلم بخش رقابتی رسمی جشنواره انتخاب شد.

این فیلم که ماه پیش در بخش رقابتی ونیز جایزه بزرگ هیات داوران را از آن خود کرد، جامعه‌ای را به تصویر می‌کشد که برای حفظ اصول و یکپارچگی دنیای طبیعی خود با ساخت یک مکان جدید نزدیک روستایشان مبارزه می‌کنند.

هیات داوران در بیانیه رسمی خود در مورد انتخاب «شیطان وجود ندارد» به عنوان بهترین فیلم گفت: درام هاماگوچی ظریف و سینمایی است و از نقش‌آفرینی کاملاً واقعی بهره برده است. هم پرتره‌ای غنایی از خانواده و جامعه ارایه می‌کند و هم ملاحظات ظریفی از اخلاق توسعه سرزمین دارد و در دل یک رقابت قوی، هیات داوران ما به اتفاق آرا آن را برگزیدند.

هاماگوچی درباره این انتخاب ضمن اینکه گفت از شنیدن انتخابش خوشحال و شگفت‌زده شده و سپاسگزاری کرد، از همه دست‌اندرکاران، به ویژه بازیگران و عواملی که پشت صحنه زحمت کشیدند هم تشکر کرد و به ویژه از ایکو ایشیباشی برای مشارکتش در موسیقی فیلمش یاد کرد و گفت: او علاوه بر خلق موسیقی فیلم «ماشین مرا بران»، ایده این فیلم را نیز ارایه کرد. من معتقدم موسیقی او نقش مهمی در تکمیل این فیلم ایفا کرد و به آن کمک کرد تا چنین نقد‌های خوبی را دریافت کند.

«بهشت در حال سوختن است» ساخته میکا گوستافسون در بخش رقابتی اولین فیلم بلند جایزه اصلی (ساترلند) را دریافت کرد. این فیلم هم که اولین بار در بخش افق‌های ونیز به نمایش درآمد، محصول مشترک سوئد، ایتالیا، دانمارک و فنلاند است و داستان ۳ خواهر را تصویر می‌کند که با مادرشان مشکل دارند.

«خداحافظ طبریه» لینا سوآلم که کاوشی در ارتباط او با مادرش است، در بخش رقابتی مستند جایزه اصلی (گریرسون) را به خانه برد. سوآلم، فیلمساز فرانسوی-فلسطینی-الجزایری، از هیات داوران برای بها دادن به داستان زنان فلسطینی تشکر کرد و گفت: داستان‌های این زنان تاریخ مردمی است که از هویت خود محروم شده‌اند و همیشه مجبورند خود را از نو بسازند. ما با سخنان خود با محو کردن آن‌ها مبارزه می‌کنیم. می‌خواستم داستان‌هایشان را قبل از ناپدید شدنشان بگویم تا تصاویر دنیایی را حفظ کنم که به سرعت در حال ناپدید شدن است.

سوآلم با اشاره به درگیری کنونی غزه گفت: در زمانی که احساس می‌کنیم دیده نمی‌شویم و بیش از همیشه انگ می‌خوریم، در زمانی که نمی‌دانیم فردا چگونه خواهد بود، فیلم‌های ما همیشه وجود خواهند داشت تا ما را به یاد آورند.

وی توضیح مستقیمی درباره وقایع جاری نداد.

این فیلم که اولین بار در جشنواره فیلم ونیز دیده شد، نماینده فلسطین در رقابت اسکار بین‌المللی امسال هم هست.

در بخش بهترین فیلم کوتاه هم «بایگانی: نیجریه‌های عجیب» به کارگردانی سیمیسولائولووا آکانده به عنوان برنده انتخاب شد.

هیات داوران بخش‌های مختلف جشنواره لندن به ریاست آمات اسکالانته فیلمساز مکزیکی (در بخش رقابتی رسمی)، راین آلن میلر کارگردان (اولین فیلم بلند)، روبیکا شاه (مستند) و شارلوت ریگان کارگردان (فیلم کوتاه) به انتخاب برترین‌های هر بخش پرداختند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->